lauantai 9. maaliskuuta 2013

Viikon kirjoittaja


Olen Laurilan Harri, maanviljelijä ja eläkkeellä oleva luokanopettaja Huittisista. Kotoisin olen Harjavallasta, Huittisiin tulin 70-luvulla. Perheeseen kuuluu vaimo ja neljä lasta. Keskustalaisuus on tullut ilmeisesti suvun perintönä. Maalaisliiton Satakunnan piirijärjestö perustettiin Harjavallassa. Aate on siis isoisän ja isän peruja. Keskusta pitää edelleen maaseudun puolia, joka on minulle tärkeä asia.

Harrastan liikuntaa, kävely ja hiihto ovat mieluisia lajeja. Laulan kuorossa ja olen innostunut sukuseuratoiminnasta. Musiikin suhteen olen lähes kaikkiruokainen. Ainoastaan disco saa kanavan vaihtumaan. Luen mielelläni ja esimerkiksi Leon Urisin Kolmiyhteys, James Clavellin Shogun, Christian Jacq'n Ramses-sarja ja kaikki suomalaisten puolustustaisteluista kertovat kirjat ovat tehneet vaikutuksen.

Negatiivisessa mielessä ihmettelen, kuinka maailmanlaajuisesti jatketaan kestämätöntä kehitystä ja sillä on edelleen kiistaton valta-asema,  taloudellinen kilpailu ja pörssit määräävät liikaa. Toisaalta positiivista on se, että kestävään kehitykseen on alettu kiinnittää huomiota.

Tällä uudelle valtuustokaudelle tavoitteenani ja toiveenani on, että lautakunnista lähes yksimielisesti lähteneet päätökset eivät lopsahda kalkkiviivoilla. Erityistä tarkkaavaisuutta saisi olla myös kylien nykyisten vähäisten palvelujen turvaamisessa, joissa paikkakunnalla on laajaa kannatusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!